Molipseste-te si tu…de la initiative curajoase de dezvoltare a turismului in judetul lui Bacovia si al Nadiei Comaneci!

Stiati ca:• Valoarea terapeutica a izvoarelor de ape minerale de la Slanic Moldova nu este cu nimic mai prejos decat cele de la Karlovy Vary sau Vichy, fiind confirmata de numeroase medalii obtinute in cadrul expozitiilor internationale de la Paris, Viena sau Frankfurt?
• Targu Ocna, supranumit “Salzburgul” Romaniei, este considerat a fi unul dintre orasele cu cele mai multe biserici raportat la numarul de locuitori, 27 de asezaminte religioase la cei aproape 14.000 de locuitori, cele mai multe avand peste o suta de ani vechime?
• Satul Tescani este legat de marele muzician George Enescu, care a compus aici opera “Oedip”?
• Municipiul Bacau este legat de numele poetului George Bacovia, pseudonimul lui George Vasiliu, care a "imprumutat" numele orasului, in opera caruia se regasesc influente din simbolismul francez?
• Cofondatorul miscarii culturale Dadaiste, Tristan Tzara, pseudonimul poetului si eseistului roman Samuel Rosenstock, s-a nascut la Moinesti in 1896?


Monumentele istorice, culturale si religioase, statiunile balneare, potentialul cinegetic important, infrastructura bogata, dar insuficient exploatata, precum si posibilitatea dezvoltarii turismului rural sunt doar cateva dintre motivele pentru care Consiliul Judetean Bacau a initiat proiectul “Promovarea judetului Bacau (ProBacTur) ca destinatie turistica: agrement, sanatate, cultura”, prin care isi propune valorificarea si promovarea elementelor distinctive ale potentialului turistic din zona.

Pentru a afla mai multe despre proiect si oferta turistica a judetului din inima Moldovei, am discutat in aceasta saptamana cu doamna Luciana Pascu-Carlan, consilier in cadrul Directiei Dezvoltare Durabila si Managementul Proiectelor de la Consiliul Judetean Bacau si manager in cadrul proiectului.


In prezent, judetul Bacau nu se compara, din punct de vedere al dezvoltarii turismului, cu alte judete din tara, insa acesta dispune de cateva elemente care il pot propulsa in topul ierahiei destinatiilor din tara. Numeroasele rezervatii si parcuri naturale si dendrologice, reteaua bogata de rauri si lacuri care ofera posibilitatea practicarii formelor de agrement nautic, potentialul balneoturistic, lacurile terapeutice si diversitatea faunei si florei sunt doar cateva din elementele ce definesc potentialul turistic natural al judetului, ne-a declarat dna. Pascu-Carlan.

In vederea promovarii obiectivelor, initiatorii au decis crearea unui set de trei pachete de produse turistice integrate,competitive la nivel national, pe masura valorii resurselor turistice de care dispune judetul:

Pachetul 1 - ,,Turismul de agrement si balnear’’, ce cuprinde, printre altele, parcul balnear si izvoarele minerale din Slanic Moldova, traseele montane din Muntii Nemira, Salina Targu Ocna si arealul turistic Darmanesti cu lacul de acumulare „Poiana Uzului”
Pachetul 2 - ,,Turismul cultural’’, prin care se promoveaza obiective precum Muzeul etnografic din curtea bisericii "Sfintii Apostoli Petru si Pavel", Castelul familiei Stirbei, Centrul de Cultura „Rosetti Tescani - George Enescu” sau Casa memoriala George Bacovia.
Pachetul 3 - ,,Turismul ecleziastic’’, ce cuprinde lacasele de cult reprezentative ale judetului dintre care amintim Biserica ortodoxa “Sfanta Varvara”, situata in mina de sare “Trotus” din orasul Targu Ocna, la o adancime de peste 200 de metri, Biserica Sfantul Nicolae din Bacau, construita intre anii 1568 – 1572, Biserica din Borzesti, ctitoria domnitorului Stefan cel Mare si Biserica Precista din Bacau, care a fost zidita la 1491 de Alexandru-Voda, fiul lui Stefan cel Mare.

Potentialul turistic natural se completeaza cu valori cultural-istorice remarcabile, dispunand de un tezaur etnografic si folcloric de mare originalitate si de o gastronomie traditionala evidentiata printr-un bogat specific al zonelor.
Printre cele mai notabile rezultate ale proiectului se numara realizarea identitatii vizuale, a brandului si a portalului turistic al judetului Bacau, www.bacaulturistic.ro, participarea la editia de toamna 2012 si editia de primavara 2013 a Targului de Turism al Romaniei, promovarea celor trei pachete turistice in media locala si nationala, precum si distribuirea materialelor de promovare la 37 de institutii culturale din intreaga tara.

In total, in cadrul proiectului au fost informate peste 575.000 de persoane din inteaga tara, au fost informate privind pachetele turistice 10 agentii de turism si 40 de site-uri si directoare de afaceri, iar campania de promovare a fost realizata, pe langa reprezentantii presei locale, prin intermediul a doua ziare si a unei televiziuni nationale.
Proiectul a starnit si interesul operatorilor turistici din judet, care au preluat materialele de promovare realizate, iar din datele statistice si din informatiile culese de la o parte dintre acestia s-a constatat o crestere a numarului de turisti in zonele vizate in proiect, respectiv Slanic-Moldova, Valea Oituzului (com. Oituz), Tg. Ocna si Darmanesti - Poiana Uzului.

In ceea ce priveste continuare eforturilor de promovare a turismului din judet, dna. Luciana Pascu-Carlan a precizat ca institutia din care face parte urmeaza sa realizeze Strategia de dezvoltare a turismului durabil a judetului Bacau orizont 2014-2020, prin care se va stabili directia in care va merge promovarea potentialului turistic.

Pentru mai multe detalii, click aici.


Marian Damoc,
www.proiecte-structurale.ro