Molipseste-te si tu…de la frumusetea unica a culturii transilvanene

Inca din vremuri de demult, tinutul Brasovului a fost un loc de popas pentru calatorii iubitori de frumos. Mesteri si negustori, boieri de seama si domnite, artisti si oameni de cultura ramaneau uimiti de frumusetea targurilor inconjurate de ziduri, a bisericilor fortificate, a cetatilor de pe culmile stancoase, a obiceiurilor si dansurilor cum numai in Transilvania se gasesc. O parte din acestea au rasunat mereu de vocea si pasii turistilor; o alta parte au fost date uitarii...pana de curand.

Incepand cu 2011, obiectivele turistice culturale din judetul Brasov au prins din nou viata, printr-un proiect de promovare turistica cu finantare europeana. Proiectul Experiente culturale de neuitat in inima Transilvaniei, implementat de Agentia de Dezvoltare Durabila a Judetului Brasov, in parteneriat cu Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului din Judetul Brasov, si-a propus sa promoveze la nivel national produsele turistice specifice celor 3 microregiuni ale judetului Brasov: Tara Barsei, Tara Fagarasului si Zona Rupea. In valoare de aproximativ 1 milion de lei – din care 832.000 de lei reprezinta finantarea nerambursabila – proiectul este finantat prin Programul Operational Regional, Axa 5 – Dezvoltarea Durabila si promovarea turismului.

Promovarea a fost realizata din prisma ofertei de tip cultural, cu accent pe cetati si castele, manastiri, biserici fortificate, folclor si arta populara. In total, au fost create si distribuite 15.000 de materiale, cuprinzand brosuri tematice, harti turistice si DVD-uri multimedia. Insa, spre deosebire de alte proiecte similare, materialele promotionale au fost insotite de obiecte traditionale personalizate – ceramica transilvana, papusi lucrate manual, peceti, picturi pe sticla, oua incondeiate, obiecte din lemn cioplite si pictate - realizate chiar de artisti populari brasoveni, pastratori inca ai unor tehnici de lucru stravechi.


Materialele promotionale si obiectele traditionala au fost distribuite in cadrul a doua targuri nationale de turism: Targul de Turism al Romaniei, desfasurat la Bucuresti si Targul de Turism Touristica din Cluj Napoca. Iar pentru ca folclorul si arta populara, bisericile fortificate din Tara Barsei si zona Rupea, manastirile din Tara Fagarasului, castelele si cetatile din judetul Brasov sa devina cunoscute turistilor de pe intreg teritoriul Romaniei, echipa de proiect a pornit intr-un tur al principalelor orase din tara, promovand tinuturile brasovene in cadrul caravanei „Brasovul vine la tine acasa”.

“La fiecare dintre cele 7 actiuni ale caravanei – prezenta in orasele Timisoara, Craiova, Iasi, Ploiesti, Cluj, Bucuresti, Mamaia, pe parcursul celor 3 zile au fost prezente peste 1000 de persoane care au primit informatii cu privire la obiectivele ce pot fi vizitate in judetul Brasov. Cei prezenti au fost incantati de informatiile primite in materiale si le-au considerat utile in planificarea unei vacante in judetul Brasov”, a declarat Luciana Cristea, manager de proiect.


Implementarea proiectului a fost finalizata in 2012, insa rezultatele persista. Astazi, turistii si potentialii turisti au la dispozitie un portal integrat de informatii despre obiectivele turistice culturale din judetul Brasov, despre gastronomia specifica comunitatilor din sudul Transilvaniei, precum si despre principalele itinerarii care pot fi parcurse in diferitele microregiuni ale judetului. Informatiile sunt insotite de fotografii sugestive, grupate pe micro-regiuni si categorii de atractii culturale, care il convinga pe turistul curios ca acest tinut de poveste ofera, intr-adevar, experiente de neuitat.

Pentru mai multe detalii despre proiect, click aici

Anamaria Ravar,
Anca Ciochina,
www.proiecte-structurale.ro