Molipseste-te si tu…cu focalizarea specifica gandirii matematice!



Sa presupunem ca v-ati hotarat sa acoperiti o scara interioara cu tavan fals (TC – in imaginea de mai sus). Stiti ca AT = BC si trebuie sa aflati care este lungimea tavanului fals. O problema pe care o veti rezolva cu ajutorul Teoremei lui Pitagora pe care ati invatat-o la orele de mate din clasa a Va. Pentru a-i introduce pe copii in tainele cunoasterii matematicii, dascalii fac fata multor provocari. Astfel, s-a nascut ideea unui proiect care sa vina in sprijinul cadrelor didactice care predau matematica.

Proiectul “Formarea continua a profesorilor de Matematica in societatea cunoasterii”, finantat prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013, Axa 1- Educatia si formarea profesionala in sprijinul cresterii economice si dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere, DMI 1.3 - Dezvoltarea resurselor umane din educatie si formare profesionala, s-a nascut la initiativa Inspectoratului Scolar Judetean Iasi, din dorinta de a oferi cadrelor didactice cursuri de formare moderne, cu accent pe noile tehnologii de comunicare si care sa deschida noi orizonturi profesionale. Proiectul, in valoare de peste 20 de milioane de lei, si-a propus sa formeze cadrele didactice in conformitate cu tendintele inovatoare in didactica la standarde europene.

„Proiectul se adreseaza cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar, aflate in diferitele stadii ale parcursului lor profesional, profesori debutanti, dar si profesori care au obtinut gradele I si II, propunand crearea comunitatilor de invatare bazate pe cultura colaborativa. Structura cursului de formare oferit in cadrul proiectului este de tip integrat, incluzand: ore fata-in-fata, studiu individual on-line, evaluare si resurse auxiliare pe platforma virtuala dedicata”, a declarat doamna Elena Motas, manager de proiect.
 
 
Proiectul este implementat la nivel national, cursurile de formare desfasurandu-se in 150 de centre din toata tara, din judetele Iasi, Vaslui, Botosani, Suceava, Bacau, Neamt, Galati, Bihor, Constanta, Bistrita Nasaud, Arad, Tulcea, Satu-Mare, Salaj, Vrancea, Maramures, dar si Bucuresti, iar peste 5000 de profesori au beneficiat de cursurile sustinute de cei 100 de formatori implicati in proiect. De asemenea, in cadrul proiectului au fost pregatiti la cele mai inalte standarde profesionale 100 de formatori din Iasi, dar si din mai multe judete ale tarii, care au sustinut cursuri cu grupe formate din cadre didactice, profesori de matematica sau invatatori. In cadrul cursurilor, cadrele didactice au lucrat pe o platforma de e-learning, au rezolvat probleme si exercitii, au intocmit planificari si proiecte didactice si au avut de rezolvat fise de lucru. O alta activitate importanta derulata in cadrul proiectului este reprezentata de lansarea portalului proiectului, care include platforma e-learning de lucru cu care s-au familiarizat profesorii si o baza semnificativa de resurse educationale, dar si derularea a doua conferinte nationale, in noiembrie 2012 si in iunie 2013, conferinte care au reprezentat momente de bilant si de promovare a exemplelor de buna practica. Numarul total al participantilor la cele 2 conferinte depaseste 500 de cadre didactice. Pe langa toate acestea, a fost conceput un suport de curs modern pentru sustinerea celor doua module de formare: Competentele curiculare – prioritati ale reformei si Dezvoltarea profesionala in societatea cunoasterii.

„De-a lungul derularii proiectului au existat destule provocari. Echipa de management a trebuit sa faca fata numeroaselor cerinte impuse de metodologia de derulare a proiectelor finantate prin POSDRU si sa parcurga cu rigurozitate fiecare etapa prevazuta in proiect. Prioritatea zero au fost cadrele didactice – grupul tinta, pentru ca toate eforturile au fost facute pentru ca acestia sa beneficieze de sali de formare bine echipate, de laboratoare de informatica performante, de suporturi de curs moderne, de o platforma de lucru eficienta, de formatori experimentati, competenti. Cadrele didactice au fost foarte receptive la metodele de predare si de lucru la clasa promovate in cadrul cursului de formare. Tinand cont de ecourile pe care le avem in urma derularii sesiunilor de formare, avem convingerea ca programul conceput si promovat in cadrul proiectului a fost un program de succes, care a raspuns nevoilor existente in sistemul de invatamant romanesc”, a precizat doamna Elena Motas.

Marturisirea doamnei Motas este intregita si de parerea unui cadru didactic participant la curs: ”Am avut o experienta placuta participand la acest curs de formare, unde am invatat lucruri noi, folositoare in cariera mea didactica. De la cele mai simple notiuni pana la cele mai complexe, de la jocuri didactice si probleme de logica, pe toate le-am abordat in cadrul acestui curs la care am participat cu interes. Formatorii au fost foarte bine pregatiti si au tratat cu seriozitate si dedicare acest program de formare. De asemenea, am invatat sa lucram in echipa, sa cooperam si sa impartasim cu colegii experiente si idei.”

P.S: Pentru verificare, raspunsul la problema de mai sus este aproximativ 6.7 m ;)

Pentru mai multe detalii despre proiect, click aici.

Adina Visoiu,
proiecte-structurale.ro