Molipseste-te si tu … de la ambitia liestenilor de a eficientiza sistemul public!

 Pe 24 mai 2013 la Bucuresti a avut loc o retrospectiva a implementarii PODCA in 2012 in care si-au dat intalnire bunele practici si initiativele stralucitoare din sistemul public. In cadrul conferintei, lectori si participanti deopotriva au demonstrat ca nu doar echipamentele si cladirile “ochioase” sunt demne de lauda, ci si lucrurile mai putin palpabile, care tratate ca atare reusesc in mod real “sa miste” sistemul public de care pretindem cu totii ca suntem profund nemultumiti.

Printre exemple de proiecte de succes, premianti, statistici si rezultate, primarul din comuna Liesti, judetul Galati s-a remarcat prin curajul implementarii proiectului "Servicii publice performante prin management de calitate" finantat prin Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative, AXA 2 Imbunatatirea calitatii si eficientei furnizarii serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare, DMI 2.2. Imbunatatirea calitatii si eficientei furnizarii serviciilor, Operatiunea: Introducerea si mentinerea in functiune a sistemelor de management, inclusiv EMAS. Curaj, pentru ca cei 11 mii de locuitori ai comunei “vad” prea putin rezultatele proiectului si cred, poate, ca functionarii din primarie pleaca in vacanta pe bani europeni. “Primarii nu prea s-au inghesuit sa acceseze fonduri pe aceasta linie de finantare. La noi te apreciaza omul cand faci ceva, nu cand ai cheltuit banii pe hartii, dar sa fiti siguri ca noi vom mai implementa astfel de proiecte” a afirmat dl. Iulian Bot, primarul Comunei Liesti.

Reprezentantii primariei si-au pus in gand sa vina altfel in intampinarea nevoilor celor din Liesti si anume prin imbunatatirea calitatii si eficientei furnizarii serviciilor publice pentru cetatenii din comuna Liesti. Odata acceptate obiectivele de catre AM PODCA, dar si suma de 225.630 lei contributie UE, s-a trecut la desfasurarea activitatilor pe o perioada de 14 luni:

  • Achizitia de servicii de consultanta pentru proiectarea si implementarea sistemului de management al calitatii;
  • Achizitia de echipamente si programe informatice specializate;
  • Participarea tuturor salariatilor din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Liesti la training-uri de instruire specifice administratiei publice;
  • Proiectarea si implementarea sistemului de management al calitatii in conformitate cu cerintele SR EN ISO9001:2008;

Dupa realizarea “ca la carte” a activitatilor, roadele nu s-au lasat mult asteptate. Astfel, perfectionarea competentelor functionarilor publici de la nivelul Comunei Liesti se reflecta in mod concret in activitatea si relationarea cu publicul, iar existenta unor proceduri de lucru implementate si certificate la nivelul unitatii prin certificarea sistemului de management al calitatii a dus la rezolvarea unor probleme de ordin administrativ si tehnic din cadrul compartimentelor primariei. Mai mult, achizitionarea de echipamente performante a condus la o reducere a timpului alocat pentru emiterea de acte administrative si la incadrarea autoritatii in categoria serviciilor publice performante de la nivelul judetului Galati.

Primaria din Liesti da dovada de multa ambitie si contribuie negresit la dezvoltarea capacitatii administrative. E un pas mic, dar extrem de important, iar daca am initia campania “Spune-i si tu primarului tau sa scrie un proiect!” cu siguranta rezultatele unor astfel de proiecte ar fi cu mult mai vizibile.

Pentru mai multe detalii despre proiect, click aici

Iustina Sacalus
www.proiecte-structurale.ro